F138, al 59-lea monopost de Formula 1 fabricat de Ferrari

F138, al 59-lea monopost de Formula 1 fabricat de Ferrari
Echipa Ferrari a lansat, vineri, la Maranello, modelul F138, al 59-lea monopost de Formula 1 din istoria sa, cu care speră să pună capăt dominației Red Bull din ultimele trei sezoane, informează autosport.com.
Publicat: 01/02/2013, 16:17
Actualizat: 04/07/2013, 02:55

Echipa Ferrari a lansat, vineri, la Maranello, modelul F138, al 59-lea monopost de Formula 1 din istoria sa, cu care speră să pună capăt dominației Red Bull din ultimele trei sezoane, informează autosport.com.

Singura echipă participantă la toate edițiile Campionatului Mondial de Formula 1 a prezentat o mașină depre care managerul Stefano Domenicali a spus că este o „evoluție” față de predecesoarea, F2012, cu care scuderia a încheiat pe locul secund în clasmentul constructorilor în 2012.

Ferrari marchează faptul că Formula 1 se va despărți în acest sezon de motoarele cu opt cilindri în V, adăugând la numele mașinii cifra 8 după ultimele două cifre al anului curent. Începând din 2014, monoposturile din Marele Circ vor fi echipate cu motoare turbo V6.

Team-ul de la Maranello și-a reorganizat compartimentul tehnic de curând, iar F138 este primul produs al noii echipe de ingineri, coordonată de directorul tehnic Pat Fry și de designerul-șef Nikolas Tombazis. Suspensia de tip pull-rod, introdusă anul trecut, a fost păstrată, dar șasiul a fost reproiectat pentru a îmbunătăți performanțele aerodinamice, „călcâiul lui Ahile” al mașinii F2012, un monopost foarte fiabil, dar lent comparativ cu cele ale adversarilor, mai ales în calificări.

Sistemul KERS, de recuperare a energiei cinetice, a fost revizuit, devenind astfel mai ușor. F138 a fost dezvoltat în tunelul aerdinamic al Toyota de la Koln, după ce Ferrari și-a închis activitatea în propria instalație de acest gen, pentru a o îmbunătăți.

„Am păstrat aspectele pozitive de anul trecut, cum ar fi fiabilitatea mașinii și excelenta strategie a echipei. Obiectivul nostru principal este de a le oferi un monopost competitiv piloților noștri încă de la început, pentru că, din nefericire, în anii trecuți, nu ne-am prezentat perfect pregătiți la debutul sezonului”, a afirmat Domenicali.

În ciuda unui monopost inferior, spaniolul Fernando Alonso a reușit în 2012 să se bată pentru tilul mondial până în ultima etapă, pierzându-l pentru numai trei puncte în favoarea lui Sebastian Vettel (Red Bull).

Alonso, dublu campion mondial cu Renault în 2005 și 2006, va începe în martie al patrulea său sezon la Ferrari, alături de același coleg, brazilianul Felipe Massa. Acesta din urmă va fi primul component al echipei care va testa noul monopost, săptămâna viitoare la Jerez, în Spania.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Noi estimări privind votul la prezidențiale. Ce arată cele mai recente date despre cum au...
BREAKING | Avem primele cifre oficiale
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Povestea controversată a primului președinte din istoria României post-comuniste. Protejat al Anei Pauker, fiul de...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Surse: Sociologii vorbesc despre surprize și răsturnări de situație spectaculoase între candidații la prezidențiale
Ipoteză surprinzătoare a unui analist german: Racheta căzută la Dnipro nu conținea explozibili. „Este o...
Carmen Iohannis, gest neașteptat înainte de a vota. Unde a fost soția lui Klaus Iohannis...
Care este cea mai sănătoasă salată de vinete din România, potrivit lui Dragoș Pătraru
Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Chinuri groaznice pentru Cotabiță în ultimele zile de viață! Dezvăluiri ȘOCANTE
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Referedumul a trecut pragul şi poate fi considerat aproape validat. Pentru...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Decizie șoc pentru Ion ILIESCU. Înalta Curte de Justiție a hotărât definitiv
Ingredientul vechi de 4.000 de ani. Azi îl cumperi cu aditivi și conservanți. Cum îl...
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Gabriel Cotabiță a murit! Doliu în lumea artistică
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Inima umană este incredibilă! Un studiu arată că se poate repara singură